Medus ir jo naudingos savybės mūsų organizmui

Įdėdamos neįtikėtinai daug darbo bitės mums padovanoja nuostabų produktą – medų. Medaus antibakterinės savybės neleidžia jam ilgai sugesti, o jame esantys vitaminai ir mineralai: tiaminas, askorbo rūgštis, riboflavinas, natris, kalis, magnis, kalcis, geležis, manganas, varis ir fosforas bei daugelis kitų naudingų medžiagų aprūpina mus energija ir padeda smegenims susidoroti su kasdieninėmis užduotimis.

Daug tūkstantmečių medus buvo naudojimas gydomiesiems tikslams. Kaip rodo tyrimai – medus stiprina imuninę sistemą, o taip pat mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Medus naudingas širdžiai ir skrandžiui, reguliuoja cukraus kiekį kraujyje. Dar medų sumaišytą su karštu vandeniu ir išspaudus į šį mišinį citrinos sultis galime naudoti kaip priemonę gydyti peršalimui, o taip pat medus yra ir savigyna nuo daugelio kitų ligų bei negalavimų.

Medaus naudingosios savybės mūsų kūnui

Medus naudingas ir smegenų darbui skatinti. Medus tai natūralūs angliavandeniai. Žmogaus smegenims reikia vieno penktadalio energijos kuria sunaudoja žmogaus organizmas, ketvirtadalio įkvepiamo deguonies, o taip pat smegenys sunaudoja apie ketvirtadalį cukraus ištirpusio kraujyje. Jei jūs dirbate protinį darbą – reikia stengtis palaikyti tam tikrą kiekį cukraus kraujyje. Tam patartina valgyti medų pusryčiams ir dienos eigoje maitintis 4-5 kartus, mažomis maisto porcijomis su pakankamu kiekiu angliavandenių jose.

Smegenims kartu su angliavandeniais dar reikalinga medžiaga kuri padeda apdirbti informaciją. Mediatoriai, tokie kaip serotoninas ir atlieka šią funkciją. Jis susidaro iš triptofano kurio yra meduje. Triptofanas tai aminorūgštis kuri pati organizme nėra sintetinama – todėl jos reikia gauti kartu su maistu. Meduje be triftofano ar yra C vitamino ir geležies. Nuo geležies kiekio organizme priklauso kairio smegenų pusrutulio aktyvumas ir protiniai sugebėjimai. Taip pat geležis būtina normaliai baltymų sintezei.

Cholinas kurio yra meduje reguliuoja cholesterolio kiekį ir apsaugo nuo riebalų sankaupų ant kraujagyslių sienelių. Smegenų gebėjimas įsisavinti choliną mažėja kartu su amžiumi, kas sumažina nervinių ląstelių funkcionalumą, o to pasėkoje gali sutrikti miegas, dėmesio koncentracija ir pablogėti atmintis. Medaus naudojimas padeda sumažinti šias nemalonias pasekmes.

Medų valgykite kiekvieną dieną

Medaus šaukštas ryte – puikus energijos šaltinis jūsų bundančiam organizmui. Jis pakels jums nuotaiką ir padės dienos pradžioje nusiteikti sunkiems darbams. Ragaukite ir valgykite medų kuo dažniau. Į sveikatą!

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *