Kaip išsaugoti figūrą šaltuoju laikotarpiu

Šaltis… ir alkis. Neatsitiktinai šie du žodžiai tinka vienas kitam. Žiemą dažnai priaugame keletą papildomų kilogramų. Kai šalta, mūsų alkio jausmas sustiprėja, nes organizmas pradeda kaupti maistą. Taigi, kaip išlikti liekniems iki pavasario?

Pagrindinis dietų priešas – slegiantis alkio jausmas. Bijodami priaugti papildomų kalorijų, dažnai save varžome, su ilgesiu žvelgdami į laimingus giminaičius, draugus ir kolegas, kurie valgo mėsainius ir traškučius, barščius su grietine ar naminius pyragus. Dėl nuolatinio alkio jausmo jaučiame ūmų fizinį diskomfortą – nervai ima lėtai pasiduoti.

Kaip pasiekti tobulą figūrą ir netapti agresyvia furija – pagrindinis klausimas, kankinantis visas lieknėjančias moteris.

Daugelis žmonių mano: jei nori valgyk – gerk. Tai tikrai padeda kuriam laikui apgauti smegenis ir panaikinti alkio jausmą. Tokiu atveju reikėtų gerti tik skaidrų vandenį, ne gazuotą ir kambario temperatūros, nes arbata ir kava šalina vandenį iš organizmo ir tik sudirgina tuščią skrandį, sustiprindama norą užkandžiauti. Tačiau vanduo greitai “skrieja” per virškinimo traktą, yra absorbuojamas per žarnyno sieneles ir alkio jausmas greitai sugrįžta.

Ką mitybos specialistai pataria tiems, kurie nori palaikyti formą?

Valgyti sriubas. Sriuba yra vienas naudingiausių patiekalų šaltuoju metų laiku. Ji lengvai virškinama ir pakankamai nekoloringa.

Daugiau baltymų! Psichologinius alkio priepuolius turėtų padėti įveikti maistas, kuriame gausu triptofano, kuris yra sudedamoji baltymų dalis. Kuo daugiau triptofano turinčio maisto valgome, tuo daugiau serotonino gaminame ir tuo geriau jaučiamės. Triptofano šaltiniai yra raudona liesa mėsa, vištiena, kalakutiena, žuvis, kiaušiniai, sūris, riešutai ir grūdai.

Kalcis. Kalciu turtingi maisto produktai pagreitina medžiagų apykaitą ir neutralizuoja kalorijų perteklių, neleisdami joms kauptis kaip riebalų atsargoms. Tokie maisto produktai yra riešutai, saldžiosios bulvės, apelsinai, greipfrutai, cinamonas, ciberžolė, pieno produktai, daržovės, žalumynai.

Tačiau nepamirškite, kad maistas, padedantis deginti riebalus, dažnai draudžiamas sergantiesiems gastritu. Tokiu atveju reikėtų vengti rūgščių maisto produktų. Citrusiniai, greipfrutai ir apelsinai gali sukelti alergiją. Ką turėtumėte daryti?

Yra ir kitų gudrybių, kaip išlaikyti liekną figūrą.

1. Šiluma

Maitinimo įstaigų darbuotojai žino, kad šalti gėrimai ir vėsus patalpų oras skatina mus valgyti daugiau. Todėl stenkitės nesušalti – atsisakykite sintetinių medžiagų, apsirenkite jaukiais drabužiais iš natūralių medžiagų, pavyzdžiui, medvilnės, lino ir vilnos, venkite šaltų gėrimų ir gazuotų gėrimų kavinėse – taip suvalgysite mažiau.

2. Intensyvus skonis

Kvepalai ir dušo želė su sodriais saldainių kvapais, pavyzdžiui, šokolado, aviečių ir braškių, gali padėti apgauti smegenis ir priversti pasisotinti nevalgant.

3. Prigludę drabužiai

Laisvi ir ar didesnio dydžio drabužiai leidžia atsipalaiduoti ir nesaugoti papildomų kilogramų ant klubų ir juosmens. Priešingai, pakankamai prigludę drabužiai skatina jus stebėti savo svorį.

4. Sporto salė netoli jūsų darbo vietos

Dėl eismo spūsčių norisi praleisti vakarinę treniruotę, o geriau įsitaisyti ant jaukios sofos ir pavakarieniauti žiūrint muilo operą. Kad išvengtumėte nereikalingų pagundų, susiraskite sporto salę netoli darbovietės, kad dėl tinginystės negalėtumėte kaltinti blogo oro ar vėlyvos treniruotės.

5. Vaikščiojimas dieną Dėl šviesos trūkumo žiemą sumažėja serotonino kiekis, todėl tampate pavargę ir jaučiame padidėjusį alkio jausmą, o tai dažnai sukelia persivalgymą. Tuo tarpu užtenka 15 minučių pasivaikščiojimo per pietų pertraukėlę, kad kompensuotumėte serotonino trūkumą.